Wij maken gebruik van cookies

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze cookies. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik begrijp het
Maak nu online een afspraak

9 januari 2020

Zorg jij goed voor jezelf?

Het jaar 2020 is aangebroken. Een nieuw jaar, nieuwe ronde en nieuwe kansen om het eens totaal anders te gaan doen. En dat is soms best lekker! Om van je goede voornemens een succes te maken, moet je weloverwogen keuzes maken. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat maar weinig mensen hun goede voornemens volhouden. Het gaat tenslotte om het aanpassen van je gedrag en dat blijkt niet eenvoudig. Het is daarom van belang om realistische doelen te stellen en klein te beginnen. Jezelf zaken opleggen die niet haalbaar zijn heeft dan ook geen enkele zin. ZorgSaam beschikt over een team van specialisten met veel kennis en wij gaan jou hierbij helpen.

Wat is een gezonde leefstijl?

Om veranderingen in je leefstijl aan te brengen is het belangrijk om te weten wat een goede leefstijl inhoudt. Waar moet je op letten om aan een goede leefstijl te voldoen? De Vereniging Arts en Leefstijl heeft het leefstijlroer ontwikkeld. Het leefstijlroer is onderverdeeld in zes pijlers, welke allemaal van grote invloed zijn op je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Een gezonde balans tussen deze pijlers is van groot belang. De pijlers zijn:

  • Beweging
  • Voeding
  • Sociaal
  • Slaap
  • Ontspanning
  • Zingeving

De komende tijd gaan we je meenemen in het leefstijlroer door iedere week één van bovengenoemde pijlers onder de aandacht te brengen. Wij geven je een deskundig advies en toelichting over de verschillende pijlers.

tekst gaat verder onder de illustratie

Stel jij jezelf wel eens doelen?

Wat zou jij graag willen veranderen aan jouw leefstijl? Als je het antwoord op deze vraag weet, kun je voor jezelf haalbare doelen stellen om nóg beter voor jezelf te zorgen. Je zou bijvoorbeeld voor elke pijler 1 of 2 haalbare doelen kunnen stellen, zoals minimaal 2 keer een uur per week matig intensief bewegen en minimaal 7-8 uur per nacht slapen. Op deze manier werken we samen met jou aan realistische voornemens die wél werken.

Zorg dat je de pijlers van het leefstijlroer goed in balans hebt en blijf in 2020 ‘ZorgSaam in Beweging’.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×